Onze merkidentiteit
Sinds 2006 hanteert Schindler een nieuwe merkidentiteit. We wilden een beeld dat onze waarden en ons engagement voor de toekomst het best weerspiegelt. Ons logo is onze voornaamste herkenning voor de wereld.
Bijna 150 jaar merkgeschiedenis
1910
Ons eerste logo werd ontwikkeld door de grootvader van Alfred N. Schindler in samenwerking met Maxime Chatelain. Schindler's grootvader in samenwerking met Maxime Chatelain. Een cirkel om een perfect geheel te symboliseren met een kompas als verwijzing naar precisie en technische bekwaamheid. Het jaar van oprichting van het bedrijf, 1874, werd opgenomen, evenals de naam Schindler.
1925
Het logo werd in deze vorm aangehouden tot 1925. In dat jaar werd het kompas gestileerd en teruggebracht tot twee lijnen.
1985
In de loop der tijd hebben grafische ontwerpers het herwerkt en de drie rode strepen toegevoegd.
2006
Het nieuwe logo met zijn diepe wortels is de uitdrukking van onze nieuwe filosofie. Het is gebaseerd op traditie, maar ook toekomstgericht. Het logo is nauwkeurig, technisch, hoogwaardig en driedimensionaal.
Merkwaarden
Ze geven een beeld van:
Betrouwbaarheid. Wij bieden diensten van hoge kwaliteit, wereldwijd. De kwaliteit en betrouwbaarheid van onze installaties staat vast.
Mobiliteit. Wij besteden bijzondere aandacht aan mobiliteit. We vervoeren mensen en emoties. Wij bieden innovatieve mobiliteitsoplossingen op kleine en grote schaal.
Voorbeeldfunctie. Wij zoeken naar nieuwe benaderingen en verkennen nieuwe richtingen. Wij inspireren stadsplanners, vastgoedeigenaren, architecten en andere besluitvormers.