Het is moeilijk om gasten door de deur van uw hotel te krijgen. Zodra ze binnen zijn, wilt u dat ze zich amuseren en, hopelijk, een positieve review achterlaten. Dit is hoe liftdesign daarbij kan helpen.
In onze digitale wereld is elke gast een mogelijke criticus. Afhankelijk van hun ervaring kunnen ze u de hemel in prijzen of uw hotel met de grond gelijk maken op sociale media en boeking websites. Daarom is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat ze een fantastisch verblijf hebben in uw hotel.
Wanneer u een Four Seasons hotel binnenwandelt, schreeuwt alles aan het ontwerp – van belichting tot meubilair – luxe uit. U weet dat u in de watten gelegd zal worden. Wandel, anderzijds, een hostel binnen en u zal onmiddellijk de jeugdige, trendy uitstraling opmerken.
Als u wil dat uw hotel eruit springt ten opzichte van ander hotels in de straat, dan moeten uw ontwerpkeuzes een duidelijke boodschap brengen aan uw gasten. De meest succesvolle hotelmerken hebben hun boodschap zodanig verfijnd dat u meteen weet welke ervaring u te wachten staat.
Stel uzelf nu voor dat uw gasten doorheen uw prachtig ontworpen lobby slenteren. Ze roepen de lift op, stappen erin en eindigen in een doodgewone doos. Of erger nog, een krakkemikkige lift die in geen 20 of 30 jaar is geüpdatet. In een fractie van een seconde wordt al uw harde werk tenietgedaan en verdwijnt de positieve ervaring van uw gasten als sneeuw voor de zon.
Door uw liften te moderniseren kan u dit scenario vermijden. Dit zijn de dingen die u zou moeten overwegen om te verzekeren dat uw liftupgrade vlot verloopt en het eindresultaat strookt met uw merk.
Een van de beste manieren om eruit te springen en gasten de ervaring te geven die ze willen, is door middel van design.
In deze blog kijken we naar de rol die design, en specifieker liftdesign, speelt in het creëren van tevreden gasten.
We bespreken drie belangrijke onderdelen:
Liften kunnen nauwgezet en doordacht ontworpen worden, maar ze moeten ook hun belangrijkste functie uitstralen. Als het een schoonmaak – of servicelift is, dan is een robuust ontwerp uit roestvrij staal de beste optie. Staal voegt karakter toe terwijl het mogelijke schade van schoonmaakkarretjes en apparatuur kan beperken.
Voor hotels met gastliften is alles mogelijk. Met een volledige liftmodernisering kan u het interieur upgraden met spiegels, glas, staal en levendige laminaatkleuren. Of u kan een aangepast interieur ontwerpen dat perfect aansluit bij het ontwerp van uw hotel.
De armaturen in uw lift maken voor uw gasten onmiddellijk duidelijk of u gemoderniseerd heeft of niet. Armaturen van de jaren 90 zijn even achterhaald als een Discman, maar dan zonder de nostalgische waarde.
Enkele dingen om in acht te nemen wanneer u een liftmodernisering plant met nieuwe armaturen:
Als u uw hotel naar een hoger niveau wil tillen en uw gasten echt wil verbazen, dan is digitale technologie het antwoord. De Schindler SmartMirror en AdScreen vullen een volledige muur van de lift met HD-content. U kan stil of bewegend beeld toevoegen om informatie te delen, producten te promoten of gasten simpelweg te entertainen.
Een andere mogelijkheid is om uw lobby om te toveren tot een infotainmentcentrum. De Schindler DoorShow projecteert content rechtstreeks op de liftdeuren. Dit maakt van het wachten op de lift een visueel festijn i.p.v. een vervelende aangelegenheid.
Met deze digitale producten kan u de look-and-feel van uw lift gemakkelijk veranderen door middel van een online content managementsysteem. U kan de content aanpassen om specifieke diensten uit te lichten of het zo instellen dat het op bepaalde momenten in de dag verandert. Het kan zelfs gebruikt worden om gasten die hun verjaardag of een speciale gelegenheid in uw hotel vieren te feliciteren en in de bloemetjes te zetten. Dat is pas persoonlijke service.
Onthoud deze tips en contacteer ons zodra u klaar bent voor uw hotelmodernisering. Door het ontwerp van uw hotel door te trekken in de liften kan u vijf-sterren-reviews verwachten.