• Liften
    • Overzicht
    • Personenliften
      • Schindler 1000

        Onze personenlift voor lage tot middelhoge woongebouwen is eenvoudig te plannen, snel te installeren en voordelig in het onderhoud.

      • Schindler 3000

        Onze flexibele oplossing die vorm en functie verenigt. Een all-round personenlift die geschikt is voor verschillende gebouwtypes en gebruikssituaties.

      • Schindler 5500

        De Schindler 5500 is de modulaire passagierslift die configureerbaarheid naar een nieuw niveau brengt - hij eenvoudig beantwoordt aan de vereisten van commerciële, middelhoge en hoge woongebouwen.

      • Schindler 7000

        Maak kennis met de Schindler 7000, onze personenlift voor hoogbouw die de veeleisende specificaties voor hoge gebouwen overtreft.

      • Liften met TSD

        Onze innovatieve liften Schindler 3000/3000 Plus, uitgerust met TSD, voor nieuwe én bestaande gebouwen.

    • Goederen- en andere liften
      • Schindler 2400

        De lift Schindler 2400 is onvermoeibaar. Deze uiterst flexibele lift is geschikt voor elk type gebouw dat een goede mobiliteit vereist, om het even of het gaat om kantoorgebouwen, metro- of treinstations.

      • Schindler 2500

        Bij het vervoeren van patiënten in bedden of rolstoelen is het enorm belangrijk dat de lift comfortabel en rustig transport en volkomen betrouwbaarheid biedt.

      • Schindler 2600

        Zware ladingen snel en betrouwbaar verplaatsen? Dat is mogelijk met de Schindler 2600.

    • Modernisering
      • Schindler 3000 Plus

        De Schindler 3000 Plus combineert technische veelzijdigheid, eenvoudige montage en een prachtig design. De feiten en cijfers van de bestseller.

      • Schindler 6200

        De Schindler 6200 biedt passagiers maximaal comfort, zelfs in de kleinste schachten. Hij is speciaal ontworpen om liften te vervangen in trappenhuizen en andere zeer krappe omgevingen.

      • Schindler 6500

        De Schindler 6500 wordt geleverd met de nieuwe beheerstechnologie voor ritten, waarbij de beschikbaarheid en prestaties worden gewaarborgd waar nodig.

      • Gedeeltelijke

        Via een analyse van uw behoeften kunnen onze teams u oplossingen op maat aanbieden en enkel de vereiste componenten moderniseren.

      • Koninklijk Besluit

        Schindler heeft conform het Koninklijk Besluit specifieke moderniseringspakketten samengesteld. Deze pakketten zorgen voor een veiligere situatie.

    • Afhandeling van bestemmingsoproepen
      • PORT-lift

        'PORT'-technologie biedt passagiers de kortst mogelijke tijd naar hun bestemming met het best mogelijke comfort.

      • ISO 8100-32:2020

        Schindler heeft binnen ISO een doorslaggevende rol gespeeld bij het vaststellen van de eerste moderne wereldwijde standaard voor de planning en selectie van liften in gebouwen.

    • Digital Media Services
      • Overzicht

        Onze digitale multimediadiensten veranderen liften en roltrappen in communicatieplatformen. Informeer, vermaak en communiceer met gebruikers.

      • Schindler Ahead MediaScreen

        Deze mediaoplossing voor liften biedt relevante informatie in real-time aan uw passagiers, met minimale inspanning en maximale aandacht.

      • Schindler Ahead SmartMirror

        Onze nieuwe multimediale liftervaring zal de manier veranderen waarop gebruikers van hun liftreis genieten.

      • Schindler Ahead AdScreen

        Wij hebben Schindler Ahead AdScreen ontwikkeld om uw reclame-effect op elke liftrit te maximaliseren.

    • CleanMobility
      • ElevateMe

        Met deze toepassing belt u eenvoudigweg uw lift en kiest u onmiddellijk uw bestemming.

      • UV CleanCar

        Het UV CleanCar-systeem met zijn UV-C ultraviolet licht vernietigt op betrouwbare wijze bacteriën en virussen in liften, waardoor het risico op overdracht tussen passagiers wordt beperkt.

      • UV CleanAir

        Als afgesloten ruimte kan de liftomgeving de verspreiding van infecties door virussen en bacteriën in de lucht vergemakkelijken. Schindler heeft naar aanleiding hiervan het UV CleanAir systeem ontwikkeld.

      • CleanCall

        Schindler CleanCall vervangt snel en eenvoudig fysieke knoppen door een sensorgebaseerde, contactloze interface.

      • CleanCover

        Schindler's CleanCover is een antibacteriële beschermlaag die liftoppervlakken bedekt die door gebruikers worden aangeraakt, zoals het drukknoppaneel en de liftwanden.

      • PORT Technology & myPORT

        Met het beveiligde toegang- en bestemmingscontrolesysteem voor liften en gebouwen kan iedereen nu navigeren door simpelweg zijn telefoon of persoonlijke toegangskaart aan te raken.

    • Pakketten
      • Easy Access

        Onze liften die uitgerust zijn met het Easy Access Package bieden toegankelijke mobiliteit voor alle passagiers.

      • Damage Resistant

        Ons Damage Resistant Package omvat extra elementen die de slijtweerstand van de lift verhogen en de robuustheid, duurzaamheid en bescherming waarborgen.

      • Residential

        Dankzij ons Residential Package kunt u van uw gebouw een rustige en gastvrije ruimte maken. Het voorziet in extra veiligheid, design en gemoedsrust bij verplaatsingen met de lift.

      • Office

        Ons Office Package biedt soepele en efficiënte verticale mobiliteitsoplossingen voor kantoorgebouwen aan – en houdt ze in topconditie.

      • Healthcare

        Een volledig gamma van specifieke functies en services voor ziekenhuizen, klinieken en medische faciliteiten, afgestemd op ziekenhuisbedden, medisch personeel, patiënten en gevoelige apparatuur.

  • Roltrappen en rolpaden
    • Roltrappen
      • Schindler 9300

        Of het nu een winkelcentrum, bioscoop, museum of voorziening voor openbare vervoer, zoals een treinstation is, de Schindler 9300 biedt vrijwel elk ontwerp.

      • Schindler 9700

        Het Schindler 9700-roltrapsysteem biedt oplossingen voor grote openbare ruimtes met hoge verkeerseisen zoals luchthavens.

    • Rolpaden
      • Schindler 9500AE hellend

        De Schindler 9500AE hellende rolpaden zijn speciaal ontworpen voor winkelcentra en zorgen voor een stil en comfortabel vervoer van de ene naar de andere verdieping.

      • Schindler 9500 horizontaal

        Schindler 9500 horizontale rolpaden zijn de ideale oplossing voor transportlengtes tot 150 meter.

    • Modernisering
      • Volledige vervanging

        Moderniseer uw eigendom door uw oudere installatie te vervangen door nieuwe, geavanceerde Schindler 9300 of Schindler 9700 roltrappen of door Schindler 9500 rolpaden.

      • InTruss

        De bestaande roltrap resp. het bestaande rolpad wordt verwijderd, waarbij de draagconstructie op zijn plaats wordt gehouden. Een nieuwe roltrap of een nieuw rolpad van Schindler wordt binnen de bestaande draagconstructie gemonteerd.

      • Moderniseringskits

        Schindler biedt op elk gebied oplossingen voor modernisering: veiligheid, energieverbruik en uitstraling, ontworpen om uw roltrappen en rolpaden snel en eenvoudig up-to-date te brengen.

    • CleanMobility
      • Ultra UV & UV Pro

        Het waarborgen van de netheid van de leuningen op roltrappen en rolpaden is vandaag de dag een groot probleem. Schindler heeft de Ultra UV ontwikkeld.

  • Diensten & Onderhoud
  • Carrières
    • Overzicht
    • Wie we zijn
      • Mensen

        Leer over de mensen, tradities en waarden die ons motiveren om de uitdagingen op het gebied van stedelijke mobiliteit van de 21ste eeuw aan te gaan.

      • Inclusie en diversiteit

        Onze mondiale aanwezigheid geeft ons toegang tot het volledig spectrum van menselijke diversiteit, wat ons vermogen tot aanpassing en innovatie versterkt.

      • Maatschappij

        Help ons de wereld transformeren. We zoeken gedreven professionals die klaar zijn om de meest dringende uitdagingen inzake stedelijke mobiliteit op te lossen.

      • Onze waarden

        Onze waarden vormen de basis voor alles wat we doen en zorgen ervoor dat we een toonaangevende wereldspeler blijven in de lift- en roltrapsector.

      • Feiten en cijfers

        Ontdek de feiten waarom Schindler een geweldig bedrijf is om voor te werken.

    • Waarom Schindler
      • Compensatie en voordelen

        Ontdek meer over de compensatiepakketten en voordelen voor werknemers van Schindler – concurrerende salarissen om mee te beginnen!

      • Werk-privébalans

        Het juiste evenwicht vinden tussen werk en privéleven kan moeilijk zijn. We maken het gemakkelijker door middel van flexibele, moderne beleidslijnen die aan uiteenlopende behoeften tegemoetkomen.

      • Opleiding

        De sleutel tot het trotse erfgoed van Schindler is ervoor te zorgen dat al onze medewerkers, op elk niveau, getraind zijn en klaar staan.

      • Loopbaanontwikkelingsprogramma

        Ontdek hoe we onze meest getalenteerde jonge professionals laten deelnemen aan een internationaal en multidisciplinair project van 6 jaar om hun loopbaan te helpen gedijen.

      • Internationale carrières

        Internationale opdrachten vormen een belangrijk deel van de ontwikkeling van onze medewerkers. Laat uw carrière internationaal groeien met Schindler.

    • Wie we zoeken
      • Ervaren professionals

        Of u nu een liftmonteur of een ingenieur bent, we hebben mensen met ervaring en vaardigheden nodig. Ervaren professionals maken ons liftservicebedrijf geweldig!

      • Studenten en afgestudeerden

        Verken de uitgebreide mogelijkheden voor studenten en recente afgestudeerden bij Schindler.

    • Vacatures
  • Gebouwtypes
  • Innovaties
  • Actualiteiten en media
  • Over ons
  • Downloads
  • Contact
Neem contact op

Waar te beginnen: plan de liftmodernisering voor uw luchthaven of treinstation

In het openbaar vervoer krijgen liften en roltrappen het zwaar te verduren. En ze moeten er goed tegen kunnen. Wanneer ze buiten dienst zijn, geraken reizigers al snel gefrustreerd. In dit artikel leggen we uit hoe u ervoor kan zorgen dat uw liften de job aankunnen.


Zou het niet fantastisch zijn als liften en roltrappen elke dag, dag in dag uit, konden blijven werken, zonder onderhoud of reparaties. Dat is helaas niet de wereld waarin we leven. Vroeg of laat zullen de liften van uw openbaar vervoer faciliteit nood hebben aan een upgrade.

In dit artikel leest u alle informatie die u nodig heeft om uw liftmodernisering te kunnen plannen, waaronder:

  • Het begrijpen van de toestand van uw apparatuur
  • Een modernisering plannen
  • Data gebruiken om prestaties te verbeteren
  • Veranderingen communiceren aan de reizigers om hun reis makkelijker te maken
  • Een veilige ruimte creëren voor reizigers

Bent u al eens toegekomen op een luchthaven of treinstation om dan te ontdekken dat de lift buiten dienst is? U nam wellicht gewoon de trappen in de plaats. Maar wat als u twee gigantische koffers moest dragen of een buggy vooruit moest duwen terwijl u twee rumoerige kinderen in toom moest zien te houden. Dan zijn die trappen niet zo vanzelfsprekend.

Bij openbaar vervoer dienen liften en roltrappen ervoor om mensen zonder vertraging of stress op hun bestemming te krijgen. Slechts één kleine tegenslag kan al zorgen voor drukte en gemiste connecties. Dat zorgt dan weer voor frustraties waar uw medewerkers mee opgezadeld worden. Helaas zijn defecten, door een bijna permanent gebruik, moeilijk te vermijden.

Gelukkig zijn er oplossingen voor dit probleem. Om alles naar behoren te laten werken en reizigers vlot doorheen uw faciliteit te laten bewegen, is de eerste stap het begrijpen van de toestand van uw apparatuur.


Inzicht in de status van uw apparatuur

De levensduur van de meeste liftapparatuur is tussen de 25 à 30 jaar. Maar intensief gebruik en, in sommige gevallen blootstelling aan de elementen, brengt de levensduur van liften bij openbaar vervoer terug tot minder dan 20 jaar.

Dit, in combinatie met verouderde infrastructuren, betekent dat veel liften en roltrappen dringend nood hebben aan modernisering. In de VS, bijvoorbeeld, zijn luchthavens en bijgevolg hun liften gemiddeld 40 jaar oud.

Hoe kan u weten of uw apparatuur aan een opknapbeurt toe is? Wel, als u ‘ja’ antwoordt op een van de volgende vragen, zou u een modernisering moeten overwegen.

  1. Zijn er significante veranderingen doorgevoerd in de regels en normen sinds de apparatuur werd geïnstalleerd?
  2. Lijdt de apparatuur onder frequente storingen? Ligt dat probleem bij één specifiek onderdeel?
  3. Is er zichtbare schade aan de apparatuur?
  4. Staat de lift steeds vaker stil omdat bepaalde onderdelen moeilijk te vervangen zijn?
  5. Zijn er in de inspectierapporten ernstige problemen vastgesteld aan de apparatuur?

Als u ‘ja’ antwoordde op een van deze vragen, dan moet u serieus overwegen om een modernisering van uw apparatuur in te plannen.


De modernisering plannen

Als u moet moderniseren, is de volgende stap om de werken in te plannen. Voor oudere apparatuur is een volledige vervanging wellicht de beste oplossing. Maar voor nieuwere liften kan het zijn dat u niet alle onderdelen tegelijkertijd hoeft te vervangen. Een goed begin is het onderhouden, repareren of vervangen van de meest gebruikte onderdelen.

Deuren

Inclusief landingsdeuren, cabinedeuren en dorpels. Deuren worden constant gebruikt en zijn daardoor gevoeliger voor beschadiging. Bagagekarren, koffers, fietsen enz. slaan regelmatig tegen de dorpel van de lift wanneer ze de lift ingerold worden, wat markeringen en krassen achterlaat. Glazen deuren moeten ook worden overwogen om de veiligheid van de reizigers in de lift te garanderen.

Muren

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de muren en vloeren van uw cabines extreem duurzaam zijn. Roestvrij staal is daarbij de standaard keuze, maar sommige schade is onvermijdelijk. Mensen die liften voor openbaar vervoer gebruiken, dragen nu eenmaal vaak grote en zware artikelen met zich mee.

Armaturen

U moet ervoor zorgen dat de armaturen van uw lift aan alle relevante toegankelijkheidsnormen voldoen zodat iedereen de lift met gemak kan gebruiken. Vandaalbestendige armaturen zijn ook een mogelijkheid om de schade van misbruik en overmatig gebruik te beperken.

Laten we vervolgens kijken hoe u data kan gebruiken om uw activiteiten te verbeteren en het gemakkelijker te maken voor uw gebruikers om doorheen het gebouw te navigeren.


Data benutten om reizigers te helpen en prestaties te verbeteren

Het leven is onvoorspelbaar, dingen gebeuren nu eenmaal. Apparatuur is buiten dienst omwille van storing, inspectie of modernisering. U kan er gewoonweg niet vanuit gaan dat uw apparatuur 100% van de tijd vlot zal lopen. Maar wanneer een lift of roltrap niet werkt, is het belangrijk dat u dat zo snel mogelijk weet en deze informatie kan delen met reizigers die er wel op rekenen.

Met een gecontroleerde modernisering is het mogelijk om de prestaties van uw toestel bij te houden. Schindler Ahead services, zoals de Schindler Ahead ActionBoard, geven u de mogelijkheid om de status van uw toestellen in real-time te monitoren vanop afstand.

U kan de status van de lift ook rechtstreeks met reizigers delen. Met Schindler CoLab, kan uw onderhoudsdienst statusinformatie van verschillende liften toevoegen aan uw bestaande apps zodat reizigers volledig op de hoogte zijn van storingen aan de apparatuur en hun route erop kunnen aanpassen.

Uw lift of roltrap digitaliseren met een nieuw bedieningspaneel biedt ook betere prestaties, betere ritkwaliteit en efficiëntere liftservice.


Designopties om de communicatie met reizigers te verbeteren

Een andere manier om met reizigers te communiceren is in de lift zelf. Schindler Digital Media Services kan schermen toevoegen aan uw liften om belangrijke informatie, zoals vertragingen en spoor – of gatewijzigingen, te delen.

Schindler DoorShow projecteert content rechtstreeks op de buitenkant van de liftdeuren. Zo kan u communiceren met de mensen die voorbij de liften wandelen, wat deze onbenutte ruimte verandert in een opvallend infotainmentcentrum.


Een veilige ruimte creëren voor reizigers

De COVID-pandemie heeft uitgelicht welk risico er schuilt in het delen van gesloten ruimtes met vreemden. Op drukke knooppunten met mensen die aankomen van overal ter wereld is dit risico nog groter. Social distancing werd dan wel de norm… maar dat is moeilijk in een lift.

Als antwoord op de crisis en om ervoor te zorgen dat liftapparatuur proper en veilig kan blijven, stelden we Schindler CleanMobility voor. De twee belangrijkste features van dit product zijn, eerst en vooral, uv-lichten die de oppervlakten in de liftcabine steriliseren en de lucht in de lift zuiveren. En, ten tweede, sensortechnologie en QR-codes die reizigers toelaten om de lift op te roepen zonder een knop te moeten aanraken.


Voor het welzijn van het publiek

Mensen nemen liften en roltrappen vaak als vanzelfsprekend, zeker in een omgeving van openbaar vervoer. Maar wanneer de dingen foutlopen, brengt dit heel wat kopzorgen met zich mee voor reizigers. Het is uw job om ervoor te zorgen dat uw apparatuur vlot blijft werken en dat het risico op uitvaltijd beperkt blijft. Door deze tips te volgen en een modernisering te overwegen, kan u verzekeren dat uw reizigers zo zorgeloos mogelijk op hun bestemming geraken.

Laat uw liften of roltrappen niet hangen in het verleden. Moderniseer met Schindler.