Schindler bracht zijn visie naar bezoekers en bezoekers naar de toekomst in verschillende paviljoenen en installaties. Een terugblik op Dubai Expo 2020.
De Dubai Expo 2020 zit erop. Van 1 oktober 2021 tot 31 maart 2022 verzamelden 190 landen op één plek om samen vooruit te kijken. Naar een toekomst van gedeelde kennis, nieuwe mogelijkheden en inspirerende oplossingen voor ’s werelds grootste uitdagingen. Die plek lag voor de eerste keer ooit in Arabische contreien en ook Schindler was aanwezig. Want op een wereldexpo die thema’s als mobiliteit en innovatie aansnijdt, konden onze mobiliteitsoplossingen natuurlijk niet ontbreken.
Dat Schindler een partnerrol inneemt in de wereldexpo is niet nieuw. Op de expo van 1958 brachten we de allereerste bezoekers van het Atomium al naar boven. Onder het motto “elevate your world” deden we dit jaar hetzelfde voor de bezoekers van de paviljoenen van Zwitserland, de Verenigde Arabische Emiraten, Indië, Brazilië, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Maar ook in het kader van duurzaamheid lieten we ons zien en zorgden we voor het onderhoud van meer dan 100 installaties, verspreid over alle 200 paviljoenen.
Wanneer het gaat over mobiliteit voor de toekomst blijft het bij Schindler niet zomaar bij grootse plannen. Innoveren staat voor ons gelijk aan actie ondernemen. De wereldexpo was het uitgelezen moment om onze visie op de toekomst aan de bezoeker voor te stellen. Want innovatie begint bij de eindgebruiker en diens noden: van gebruiksgemak tot veiligheid.
Schindler Ahead voor een digitale wereld
Bedrijven zoeken steeds naar nieuwe manieren om hun doelgroep te bereiken. En de consument wordt het liefst aangesproken wanneer ze tijd heeft om te luisteren. Met Schindler Ahead brengen we consument, adverteerder en gebruiksgemak samen op een rustig moment, in de lift.
Informatieve MediaScreens in de lift, volledige AdScreens in de lift en lobby of geïntegreerde LED-schermen met digitale bedieningsknoppen… In een digitale wereld is de lift meer dan alleen een vervoersmiddel. Het is een communicatietool.
CleanMobility voor een wereld na COVID
De coronapandemie heeft ons allemaal doen stilstaan bij de onzichtbare gevaren rond ons. Ontsmetting en verluchting werden dan ook belangrijke onderdelen in de bestrijding van het virus. Comfort, veiligheid en innovatie liggen aan de basis van Schindlers “CleanMobility”-oplossingen. Voor een hygiënische en veilige omgeving voor alle gebruikers.
De ElevateMe App geeft de gebruiker de mogelijkheid om de lift volledig contactloos te bedienen via een swipe op de smartphone. UV CleanAir zuivert de lucht binnen de cabine, terwijl CleanCar d.m.v. UV-C-licht de oppervlakten reinigt. En ook op onze roltrappen garanderen we veiligheid met de Ultra UV (pro) technologie die de leuningbanden ontsmet.
Het Belgische paviljoen BELEXPO bevond zich tijdens de expo in het deel met als thema mobiliteit. Bijgevolg werd Schindler gekozen als officiële partner van het paviljoen met als motto: Whether building bicycle highways, urban airplanes, or sustainable waterway transport systems, in Belgium we work together to shape the future of mobility.
Het paviljoen werd gebouwd door BESIX en voorzien van een imposante ingang. Zodra bezoekers het paviljoen betraden, stapten ze op een Schindler-roltrap die hen omhoog bracht naar de toekomst van de mobiliteit in 2050.
Niet alleen België koos voor een samenwerking met Schindler, ook voor ons geboorteland Zwitserland waren we een belangrijke sponsor. Deze twee landen delen meer dan alleen een oog voor liften. Hun passie en liefde voor kwaliteit zorgde ook voor hun geroemde chocolade. Maar wie verdient nu écht de gouden medaille en wie moet het stellen met een podiumplaats? We vroegen het aan de bezoekers van de Dubai Expo in de eerste en grootste “chocolate tasting battle” tussen België en Zwitserland… Het resultaat? Dat zie je hier: